Appeal, non-binding arbitration and national enforcement body

You do not agree with a decision regarding your compensation?

If you are not satisfied with a decision made by the Passenger Rights Service Centre, please also send your appeal to the Passenger Rights Service Centre (Servicecenter Fahrgastrechte, 60647 Frankfurt am Main). In the event of an objection, your application will be completely reassessed by another member of staff.

You do not agree with the processing of your objection?

If you are not satisfied with the handling of your objections by the railway company or to resolve disputes arising from the carriage of passengers and in connection with passenger rights, you can contact an arbitration body. In all other cases, we do not participate in voluntary dispute resolution proceedings before a consumer arbitration board.

Arbitration Committee (in German)

 

Schlichtungsstelle bundesweit

Schlichtungsstelle Reise & Verkehr e.V.
Fasanenstraße 81, 10623 Berlin

Schlichtungsantrag Online-Formular Bahn

Weitere Informationen:
https://schlichtung-reise-und-verkehr.de

 

Schlichtungsstelle Reiseschutz

Sofern Sie mit der Beratung zum Reiseschutz nicht zufrieden sind, wenden Sie sich bitte an:

Versicherungsombudsmann e.V.
Postfach 080632, 10006 Berlin

Tel.: 0800 3696000
Fax: 0800 3699000
E-Mail: beschwerde@versicherungsombudsmann.de
Weitere Informationen: www.versicherungsombudsmann.de

 

Schlichtungsstellen regional

Nordrhein-Westfalen
Schlichtungsstelle Nahverkehr Nordrhein-Westfalen
Mintropstr. 27, 40215 Düsseldorf

Fax: 0211 / 3 80 96 66
Tel.: 0211 / 3 80 93 80 (montags bis donnerstags von 10 - 12 Uhr oder nach Vereinbarung)
E-Mail: info@schlichtungsstelle-nahverkehr.de

Niedersachsen/Bremen
Nahverkehr SNUB - Schlichtungsstelle Niedersachsen und Bremen
Postfach 6025, 30060 Hannover

Fax: 0511 16 68 96 20 00
E-Mail: kontakt@nahverkehr-snub.de

 

Schlichtungsstelle im Ausland

Republik Österreich
Agentur für Passagier- und Fahrgastrechte (apf)
Linke Wienzeile 4/1/6
A-1060 Wien

Tel.: +43 1 5050707 710
Für weitere Informationen: www.passagier.at

 

Nationale Durchsetzungsstelle für Fahrgastrechte

Eisenbahn-Bundesamt
Durchsetzungsstelle für Fahrgastrechte
Heinemannstraße 6
53175 Bonn

Tel.: +49 (0)228 30795-400
www.eba.bund.de